Som så mange andre virksomheder, prøver nye online casinoer at sælge dig deres ydelse, og det sker gennem markedsføring. Men trættende som det kan være at blive bombarderet med tilbud og nyheder, kan det undgås, hvis du blot kender til reglerne og metoderne. Det kan især var brugbart til dine arbejdsplatforme såsom E-mail, da de online systemer vil kunne bruges mere effektivt, hvis der vises færre uvedkommende reklamer.
Nye online casinoer og reklameførsel
På internettet kan reklamer næsten forekomme alle steder. Det samme gælder for online casinoer. Som med andre online services følger nye online casinoer deres hjemmesidebesøgende, for at skabe en blød overgang fra kendskab til sitet, til at være betalende bruger. De betaler for at ligge højt i målrettede googlesøgninger og vil også prøve at målrette folk med annoncer på sociale medier. Men den mest typiske form for reklame fra et online casino er ofte E-mails, der kommer, når man giver samtykke. Disse er de mest forstyrrende, især hvis de begynder at komme til ens arbejdsmail.
Reklamer fra nye online casinoer skal følge de samme regler som andre annoncører, og du kan aktivt fravælger at modtage beskeder og annonceret indhold fra dem. Du vil nok opleve at få de mest aggressive reklamer, hvis du har søgt efter nye online casinoer at prøve, men kan hurtigt stoppe reklamerne, ved eksempelvis at erklære dem irrelevante på et sociale medier.
Den bedste måde, du generelt undgår reklamer, er ikke at interagere med casinoernes hjemmeside i arbejdstiden eller fra arbejdsmails. Vil du være mere helgarderet beskyttet er der dog andre veje.
Regler for reklamebeskyttelse – virksomhed og privatpersoner
Hvis du har eller er i en virksomhed, der bruger CVR, kan du sikre, at den er reklamebeskyttet ved at bruge systemet “Virk”. Som privatperson skal du derimod i stedet blive skrevet op på Robinsonlisten, så du som person er beskyttet mod reklamer med dit navn på. Denne løsning kan også tages i brug som enkeltmandsvirksomhed.
Online casinoer bruger dog ikke virksomhedsrettet information for at reklamere for sig, men går altid efter individet. Vil du som privatperson sikre dig at være beskyttet her, skal du følge de samme retningslinjer for at skubbe reklamer ud af dine feeds eller inboxes.
Generelt er det altid godt at tage foranstaltninger mod online reklameføring, spam eller ej. Der vil gøre din brugeroplevelse på nettet bedre og sikrere, og kan også sikre dig mere produktivitet i arbejdstiden, hvis det er her du lukker reklamer ude.
Spamfiltret stopper de fleste casinoer
Hvis du tjekker din E-mail, vil du til tider se mails der klart og tydeligt er reklamer fra en webshop eller partner, du på et tidspunkt har givet samtykke til at opbevare dine informationer i et markedsføringssystem. Når først firmaet, som kan være et online casino, har fået disse informationer, aktiverer det nogle processer i systemet, der begynder at sende dig automatiske E-mails.
Det kan være irriterende, men man kan let afmelde sig fra dette gennem en knap, der skal være tilstede og samtidig være klar og tydelig i bunden af mailen. Bliver du ved med at få mails efter at have trykket på denne, kan du kontakte de online casinoer der sender disse mails og kræve at du bliver slettet fra deres databaser, hvilke du so bruger altid har ret til.
Det er rart at vide her, at dit spamfilter ofte vil sortere de fleste af disse mails fra, og du kan tjekke din indbakke for uønskede mails, om du har været offer for, at din mail er kommet frem til et system, uden du lagde mærke til det.
Hvis du så derimod gerne vil have nyheder fra et casino eller betting side, som du måske allerede er meldt op til, kan du også gå ind i spamboksen, og vælge at de skal lande i din primære inbox. Hvis du gerne vil balancere disse behov, bør du være forsigtig med, hvornår du interagerer med online casinoer, eksempelvis mellem din privatmail og arbejdsmail.
Kend til reglerne, hvis notifikationerne bliver for aggressive
Online casinoer er en del af den danske gamblingindustri, og de er underlagt de samme regler og krav, som almene casinoer også er underlagt. Faktisk er der yderligere regler forbundet med det at være en online udbyder, da der er en masse data involveret, som fysiske casinoer ikke har i samme grad. Disse data kan blandt andet bruges til markedsføring, hvilket der nu også er kommet mere omfattende regler inden for. I dag skal casinoer eksempelvis have en gennemsigtighed i markedsføringen, så du har klart indblik i omstændighederne for at modtage bonusser, odds og anden information. Samtidig må reklamerne aldrig love nogle gevinster – oplever du dette, kan du også anmelde det pågældende casino.
Da det at bruge online casinoer kommer med risici er det altid værd at kende disse regler, og hvordan du indberettet klager eller anmelder snyd. I samme tilfælde er det værd at kende dine generelle brugerrettigheder mod at modtage reklamer, da det kan beskytte dig fra dem. Vær derfor afklaret med den beskyttelse, du har krav på, og gør krav på den, så du kan færdes online i tryghed.